Városlista
2025. július 8, kedd - Ellák

Hírek

2020. Április 01. 13:01, szerda | Belföld
Forrás: mti

A koronavírus jelentősen hat az internet- és telefonhasználatra is

A koronavírus jelentősen hat az internet- és telefonhasználatra is

A magyarországi infokommunikációs szolgáltatók az átlagosnál jóval nagyobb mértékű internet- és telefonhasználatot mérnek, mióta a koronavírus-járvány miatt megnövekedett az otthon dolgozók, tanulók, oktatók száma

– értesült szerdai számában a Magyar Nemzet. Kiugróan magas az emelkedés a vezetékes hívások terén.
A cégek a lapnak jelezték, hogy felkészítették hálózataikat a megnövekedett forgalomra, folyamatosan vizsgálják, szükséges-e a kapacitásnövelés, indokolt esetben pedig lépnek az igények minél teljesebb körű kiszolgálásáért.

Megsokszorozódott a sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés, több vállalat élt már ezzel a lehetőséggel az otthoni munka támogatásához.

A Telenor arról tájékoztatott, hogy a hálózatukon a napi teljes adatforgalom átlagosan mintegy harminc százalékkal nőtt. A bővülés már a reggeli óráktól jelentkezik a fel- és letöltésben egyaránt. A hangforgalom az első időszakban megugrott, majd némileg mérséklődött.

Hasonló adatokról számolt be a Telekom: 25-30 százalékkal növekedett a mobil-adatforgalom, a mobilhangforgalom pedig még ennél is nagyobb mértékben, ott 35 százalékos ugrást regisztráltak. Ezeken a szinteken stabilizálódott a felhasználás. A vezetékes telefonálás forgalmában némi időeltolódással jelentkezett az emelkedés, ám annál nagyobb mértékben. Majdnem duplaannyit (a bővülés 90 százalék körüli) telefonáltak asztali készülékről az ügyfelek az elmúlt időszakban, mint a járvány előtt.

A Vodafone Magyarország arról is tájékoztatott, hogy már elvégezték a hálózatuk stabilitását szolgáló kapacitásbővítéseket. A forgalomnövekedés mértékéről nem közöltek adatokat.

A társaságok ajándék mobilnetkerettel, valamint ingyenes, a digitális oktatást és az otthon töltött idő értékesebbé tételét segítő anyagokkal is támogatják ügyfeleiket.

Az üzleti infokommunikációs szolgáltató Invitech, amelynek ügyfélkörébe kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok tartoznak, leginkább a táv- és csoportmunkához szükséges eszközök és megoldások iránt tapasztalt igénynövekedést. A sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés megháromszorozódott egy átlagos hónaphoz képest.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld

NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é

Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása

2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld

E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás

Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.

2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld

Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei

A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.

2025. Július 07. 16:00, hétfő | Belföld

NAV: július 5-től változik néhány adószabály

Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.