Hírek
2020. Február 14. 08:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti/illusztráció: pixabay
A magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra
A Valentin-napi költések 17 százalékkal, a készülődés alatti vásárlások összege pedig több mint 30 százalékkal nőtt az elmúlt három évben
- közölte a Mastercard egy 53 ország adatait feldolgozó tanulmány alapján. A magyarok is egyre többet költenek kedvesükre Valentin-napon.
A Mastercard közleménye szerint a hagyományosabb Valentin-napi ajándékokkal - mint például a virág vagy az ékszer - szemben a legtöbb vizsgált országban egyre népszerűbb meglepetések az élmények. A hotelfoglalások értéke például 22 százalékkal nőtt, repülőjegyre pedig összességében 13 százalékkal költenek többet ebben az időszakban (a vizsgált 53 országban összesen 2,2 milliárd dollárt). A Valentin-napi éttermi költések értéke 16 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, 2019-re elérve a 3,4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a hagyományos ajándékokra fordított összeg az utóbbi három évben csupán 4 százalékkal emelkedett.
Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közleményben kifejti: Magyarországon számottevően az utóbbi néhány évben indult be a Valentin-napi vásárlás, az elmúlt három évben 48 százalékkal nőtt a vásárlások értéke.
Tavaly február 14. előtt a magyarok 33 százalékkal költöttek többet ékszerre, mint 2017-ben, míg a virágboltokban 163 százalékkal hagytak ott többet. A magyarok 2019-ben közel 3,5 milliárd forintot fizettek ki éttermekben a Valentin-nap környékén, ami 82 százalékos növekedést jelent az elmúlt három év során. Mindent összevetve Magyarországon egyre többet áldoznak az emberek a kedvesükre Valentin-nap alkalmából, tavaly közel 12 milliárd forintot költöttek el, átlagosan 4800 forintot fejenként.
Az internetes vásárlás térnyerése Valentin-nap körül is megfigyelhető: az elmúlt három évben az online tranzakciók száma 57 százalékkal nőtt, míg a hagyományos üzletekben az egyérintéses fizetés tarol, 175 százalékkal emelkedett három év alatt.
A Valentin-nap megtervezése is egyre tudatosabbá válik. A vásárlások jellemző időpontja minden eddiginél korábbra került, az utolsó pillanatos tranzakciók száma visszaesett. 2019-ben február 11-én vásároltak a legtöbbet, míg 2018-ban még február 12-én tetőzött a készülődés, 2017-ben pedig a legtöbben még az utolsó napon, február 13-án vásároltak meglepetést.
Érdekesség, hogy míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni pillanatra tartogatták a vásárlást, a többség 2019-ben február 15-én gondoskodott az ajándékról.
A Valentin-napi költéseket vizsgáló tanulmány kifejezetten az alkalomra vásárolt cikkeket veszi figyelembe a hitel-, betéti és prepaid kártyás tranzakciók alapján.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 29. 08:52, péntek | Belföld
Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni
Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni, motorra kedvezményes áron lehet majd megvenni az új típusú jogosultságot - tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ).
2024. Március 29. 08:43, péntek | Belföld
Erdő Péter: az utolsó vacsorán Jézus megmutatja, mennyire szereti övéit
Az utolsó vacsorán Jézus, aki már távozni készül a világból, megmutatja, mennyire szereti övéit - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek nagycsütörtök este az esztergomi bazilikában.
2024. Március 29. 08:31, péntek | Belföld
Orbán Balázs: Magyarország kulcsállam lehet kelet és nyugat között
Földrajzi adottságinak köszönhetően Magyarország az új világrendben a kulcsállam szerepét töltheti be kelet és nyugat között - hangsúlyozta a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Szegeden.
2024. Március 29. 08:28, péntek | Belföld
Négy új hajó felavatásával indult el a 178. balatoni hajózási szezon
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön.