Városlista
2025. május 23, péntek - Dezső

Hírek

2012. Március 31. 14:05, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Csak irodák és adminisztratív dolgozók maradnak az 1-es terminálon

Csak irodák és adminisztratív dolgozók maradnak az 1-es terminálon

A Budapest Airport a Malév-csőd nyomán kialakult pénzügyi vészhelyzet kezelésére tervbe vette az 1-es Terminál ideiglenes, az előrejelzések szerint 4-5 évre történő bezárását.

Ezt, valamint egy sor más válságkezelő terv megvalósítását hagyta jóvá a héten a Budapest Airport igazgatósága - írja az AIRportal.hu a Budapest Airport közleményére hivatkozva.

Rövidesen tehát csomagolhatnak az 1-es Terminálon a diszkont légitársaságok, mert a tervek szerint bezár az 1950-ben átadott „régi” terminál. Az erről szóló terveket ezen a héten hagyta jóvá a repülőteret üzemeltető vállalat igazgatósága. A 10,5 milliárd forintos fejlesztési program befagyasztásának részeként az idén semmiképpen nem épül meg a Cargo City, drasztikus takarékossági intézkedéseket vezetnek be a vállalatnál és elbocsátanak mintegy 180 dolgozót. Ennek a válságkezelő a programnak a része az 1-es Terminál ideiglenes bezárása is.

A Budapest Airport vezetése már tájékoztatta az 1-es Terminált használó légitársaságok képviselőit, a kereskedelmi- és vendéglátóipari egységek vezetőit arról, hogy a tervek szerint a lehető legrövidebb időn belül, még a nyári utazási csúcsidőszak előtt át kell költözniük a 2-es Terminálra. A Budapest Airport ezzel részben működési költségeket takaríthat meg, részben pedig sokkal jobban ki tudja használni a 2-es terminálon tavaly átadott, mintegy 30 milliárd forintért megépített SkyCourt (Égi Udvar) kapacitásait. Az 1-es Terminálon tavaly 2,3 millió utas fordult meg. A Malév csődje után, amikor újabb diszkont légitársaságok kezdtek el üzemelni Budapestről, illetve a korábbiak bővítették kapacitásaikat, kiderült: a reggeli csúcsidőszakban egészen egyszerűen nincs elég hely az 1-es Terminálon. A 2-es Terminál jelenlegi számított éves kapacitása 10,5 millió utas, ami a jelenlegi helyzetben még hosszú évekre elegendő lesz.

A Budapest Airport légiközlekedési- és kereskedelmi üzletágának képviselői a napokban egyeztetnek a tervezett költözésről az érintett légitársaságokkal és üzletekkel, a 2-es terminálon pedig megkezdték az előkészületeket a diszkont légitársaságok igényeinek megfelelő rendszerek kialakítására. A Budapest Airport tervei szerint, ha minden partnerrel sikerül megegyezni, a nyári utazási csúcsidőszak kezdetére, körülbelül június végéig le lehet bonyolítani a költözést. A műemléki védettséget élvező 1-es terminál épületében az állagmegóváshoz és a biztonsághoz szükséges feltételek biztosítása mellett kizárólag a repülőtéri irodák és az adminisztratív dolgozók maradnak.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon

2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld

OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament

A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.

2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld

Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét

Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.