Hírek
2013. Március 11. 13:31, hétfő |
Belföld
Forrás: autopult.hu
Hoztunk is, meg nem is - Európába négyhengeres motorral érkezik a Ford Mustang
Éppen egy éve, hogy a Genfi Autószalon egyik estéjét a Ford fogadásán volt szerencsénk eltölteni, ahol néhány ital és némi pszichológiai terror után kiszedhettük a márka szóvivőjéből azt az információt, hogy a Camaro után hamarosan az új Mustang is megveti a lábát az öreg kontinensen.
A késlekedés oka egyébként nyíltan az, hogy az amerikai izomautó korábbi generációinak minősége bizony elmarad az európai vásárlók kívánalmaitól, miközben az Egyesült Államokban versenyképes árcédula a magasabb adóterhekkel és egyéb költségekkel számolva már igencsak elszabadulhat, ami önmagában is megkérdőjelezhetné a típus életképességét.
Következésképpen „nekünk” csak egy kifinomultabb, kedvezőbben üzemeltethető, takarékosabb autót lehetne eladni, mely szempontokat összeadva gyakorlatilag egyetlen mozdulattal vágjuk el a Mustang torkát, ellehetetlenítve annak a filozófiának az érvényesülését, amire a rajongók egyébként vágynának.
Ami ugyanis eddig csupán félelem volt, az mára valósággá vált, a 2015-ben érkező újdonság motorházteteje alatt az új Ford Focus RS 2,3 literes, soros, négyhengeres turbómotorja teljesít majd szolgálatot, mintegy 305 lóerős teljesítményt szolgáltatva. A kínálatból persze nem maradnak ki a V6-os, V8-as blokkok sem, de arra sajnos nincs garancia, hogy ezek a hazai kínálatban is felbukkannak majd. (Előbbi szinte bizonyosan elmarad, hiszen 3,7 literes hengerűrtartalmából pillanatnyilag a négyhengeressel egyező teljesítményt présel ki.)
Persze igazságtalanok és telhetetlenek vagyunk, hiszen egymással ellentmondó szempontokként úgy szeretnénk egy erőtől duzzadó sportautót, hogy közben high-tech motorokra jellemző hatékonyságot és kedvező vételárat követelünk tőle. Mindenesetre előre borítékolható, hogy az Egyesült Államokban nagyságrendileg ötmillió forintos összegtől kínált Mustangok idehaza a Focus RS-től való szegmentáció okán is legkevesebb 11-12 millióról startolnak majd, ami nagyjából arra lehet elegendő, hogy az újdonság a sportkupék tömegébe szürkülhessen.
Ezen legfeljebb a típushoz fűződő legendák és a hangzatos reklámszlogenek változtathatnak (máris tapsikolhatunk például az alulkormányozottsági hajlam múlásához), igaz, a hitelesség kedvéért az új Mustangot célszerűbb lenne inkább Mondeo kupénak, vagy éppen főnix módjára feléledő Ford Caprinak nevezni.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.