Városlista
2025. július 8, kedd - Ellák

Hírek

2021. November 19. 17:06, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Mesterséges intelligenciával teszik gyorsabbá a kormányhivatalok munkáját

Mesterséges intelligenciával teszik gyorsabbá a kormányhivatalok munkáját

Gyorsabb, önkiszolgáló és automatizált ügyintézést ígér a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy több mint kétmilliárd forintos európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztés révén.

A NISZ Zrt. csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményében tájékoztatott arról, hogy megvalósítási szakaszba lépett a "Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre" elnevezésű, az Európai Unió által finanszírozott projekt. Ennek célja 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása.

A projektkonzorcium a mesterséges intelligencia (MI) technológiával is továbbfejleszti a KIOSK eszközök elektronikus támogató környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva bizonyos ügytípusokat - írták.

Közleményük szerint a projektről szóló csütörtöki sajtótájékoztatón Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára azt mondta: ezzel az eszközzel sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 24 órában, országszerte több száz helyszínen.

Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára azt is elmondta, hogy terveik szerint 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában válik elérhetővé. "Használata pedig olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata" - idézte a közlemény a helyettes államtitkár szavait.

A projektet a Széchenyi 2020 programban valósítja meg a konzorciumvezető Belügyminisztérium és a projektben részt vevő konzorciumi partnerek - Budapest Főváros Kormányhivatala, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. -, a várható befejezés 2022 decembere.

A fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében - olvasható a NISZ közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld

NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é

Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása

2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld

E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás

Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.

2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld

Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei

A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.

2025. Július 07. 16:00, hétfő | Belföld

NAV: július 5-től változik néhány adószabály

Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.