Hírek
2011. Szeptember 17. 07:41, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Napi egy alma távol tartja a stroke-ot
A Stroke című folyóiratban jelent meg az a tanulmány, amely szerint már napi egy alma vagy körte elfogyasztásával csökkenthető a szélütés előfordulásának kockázata.
A holland kutatók elmondták: egyelőre nem tudják, hogy mi az oka a pozitív hatásnak.
A tudósok elmondása szerint hasonlóan jó hatással van az egészségre a többi fehér húsú gyümölcs és zöldség, például a banán vagy a karfiol mindennapos fogyasztása is. A megfigyeléses vizsgálatok során kiderült: akik ezekből az élelmiszerekből a legtöbbet fogyasztották, azoknál a stroke kockázata 52 százalékkal csökkent.
Az eredmények kiértékelésekor arra a következtetésre jutottak, hogy 25 gramm fehér húsú gyümölcs, illetve zöldség elfogyasztása 9 százalékkal csökkentheti a szélütés előfordulásának esélyét. Viszonyításképpen: egy alma átlagos súlya 120 gramm.
A szakemberek nagy meglepetésére ugyanakkor nem találtak kapcsolatot a stroke kialakulási esélyének csökkenése és a zöld, a sárga, illetve a vörös és lila gyümölcsök és zöldségek fogyasztása között, pedig ezeknek az élelmiszereknek a jótékony hatásairól sokkal sűrűbben szólnak tanulmányok.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld
Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben
Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek
2026. Június 11. 11:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: Sulyok Tamás nem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az üldözött civilek mellett
Sulyok Tamás egyszer sem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az orbáni hatalom által üldözött civilek és a jogállam mellett, de a saját pozíciója miatt minden nap külföldön panaszkodik
