Hírek
2011. December 29. 07:05, csütörtök |
Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu
Teszt: Renault Latitude 2.0 dCi - A tökéletes hipnózis - FOTÓK

A magyar valóságtól elrugaszkodott V6-os után a racionálisabbnak tűnő kétliteres dízellel is kipróbáltuk a Renault nagyágyúját.
A mérsékelten népszerű Vel Satis már a múlté, és a hátrahagyott űrt a Renault a nálunk teljesen ismeretlen, koreai Samsung egyik modelljével szeretné betölteni. Nincs több bekategorizálhatatlan, extravagáns monstrum, a Latitude pontosan olyan, amilyennek egy zászlóshajónak lennie kell: kívül-belül hatalmas és elegáns szedán, minden földi jóval telezsúfolva. A koncepció ugyan támadhatatlan, de a középkategória öldöklő mezőnyében nagyon nehéz új belépőként érvényesülni. Tud-e újat mutatni egy kétéves koreai konstrukció a kifinomult európai vetélytársaknak? Meglepő, de tud, és mindjárt el is árulom, hogy miben.
Nyáron már járt nálunk a Latitude, csúcsfelszereltséggel és bivalyerős, háromliteres V6-os dízellel. Akkor nekem is volt alkalmam egy-két napig vezetni, és elég vegyes érzelmekkel adtam vissza. Azt tudtam, hogy szeretem, de hogy miért, arról fogalmam sem volt. Szerencsére a sors még egyszer összehozott a Latitude-del, így alkalmunk nyílt tisztázni a kapcsolatunkat. Ráadásul a mostani, kétliteres dízelről már el is hiszem, hogy lesz, aki majd megveszi. Akármennyire is jól hangzott a 240 lóerő és a 450 Nm, 12,5 millióért már BMW 520d-t lehet kapni. Azt meg ugye senkinek sem kell mondanom, hogy hazánkban mennyire fontos a kocsi orrán díszelgő embléma.
Pedig a Renault Latitude már ránézésre is egy meggyőző jelenség. Elsőre nagyon emlékeztet a Chevrolet Epicára, de mivel semmi kapcsolatot nem találtam a két modell között, valószínűleg csak a koreai ízlésvilágnak tudható be a hasonlóság. Formája elég egyszerű, de valamiért mégis inkább az elegáns szót használnám rá, nem pedig az unalmasat. A meseszép, gyöngyház-fehér fényezéshez jól megy a sok króm, de még a sötét hátterű fényszóró is. Az egyetlen szépséghiba a tengelytáv, ami elég rövid az autó hosszához képest. Ezt valamennyire ellensúlyozzák a nagy, 18 collos felnik, de ami a legfontosabb, hogy a belső tér méretén nem érződik a kompromisszum. És ezzel el is jutottunk oda, ahol a varázslat kezdődik.
A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 07. 07:34, hétfő | Belföld
A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok, majd visszatér a tavaszias idő
A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok az ország egy részén, majd a hét második felében erősödik a nappali felmelegedés és a hét végén ismét 20 Celsius-fok közelében várhatók a maximumok.
2025. Április 07. 07:29, hétfő | Belföld
Időközi: Nagy arányú ellenzéki győzelem Mosonmagyaróváron
A szavazatok 78 százalékát szerezte meg a tavaly megválasztott polgármester által támogatott jelölt.
2025. Április 07. 07:00, hétfő | Belföld
Két tiszai településen a Fidesz jelöltje diadalmaskodott
Tiszakécskén és Tiszafüreden is a nagyobbik kormánypárt jelöltje nyerte az időközi önkormányzati választást. Mindkét településen egy haláleset miatt kellett kiírni a szavazást.
2025. Április 06. 08:15, vasárnap | Belföld
ORFK: a magyar-osztrák határon szombattól egyes határátkelőhelyeken szünetel a határforgalom
Szombat 0 órától szünetel a határforgalom egyes határátkelőhelyeken a magyar-osztrák határon, a működő határátkelőhelyeken hosszabb várakozási időre lehet számítani