Városlista
2025. április 7, hétfő - Herman

Hírek

2021. Május 05. 17:02, szerda | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Az elektronikus aláírás, e-hitelesítés széles körű elterjedésével a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége tíz éven belül eltűnhet - állítja a Netlock.

Az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében kifejti: az elektronikus aláírás, e-hitelesítés technológiájának alapját 25-30 évvel ezelőtt hozták létre. Ez az úgynevezett "nyilvános kulcsú infrastruktúrán" alapuló titkosítás és azonosítás, ami lehetővé teszi lényegében bármilyen irat elektronikus aláírását és távoli hitelesítését.

A közleményben Espán Zsolt a Netlock ügyvezetője szerint több oka is van, hogy miért járnak az emberek az ügyfélszolgálatra, noha távolról is tudnának ügyet intézni. Egyrészt, mert eddig kicsit körülményes volt az e-aláíráshoz szükséges azonosítás és tanúsítvány kiváltása. Másrészt az eddig használt szoftvereknek viszonylag komplikált volt a használata, harmadrészt, még mindig ragaszkodnak a papírhoz az emberek. A koronavírus-járvány, illetve a szükségessé váló távolságtartás azonban digitális robbanást eredményezett - mutatott rá Espán Zsolt.

A közlemény szerint az új igényekre reagálva jelent meg tavaly december végén egy jogszabály, amely lehetővé tette, hogy videohívás útján is át lehessen esni az azonosítási folyamaton, amely szükséges, hogy bárki hozzájusson az e-aláíró tanúsítványhoz. Ez azért jelentős változás, mert korábban be kellett menni az egyes hitelesítés szolgáltató - például a Netlock - ügyfélszolgálatára, hogy ott ellenőrizni tudják, az e-aláírást igénylő személy azonosságát.

Espán Zsolt hozzátette, a technológia terjedéséhez hozzájárul, hogy magánszemélyek most ingyenesen válthatnak ki e-aláírást.

A Netlock úgy véli, lényegében minden adott ahhoz, hogy a tavalyi trend folytatódjon, és egyre többen váltsanak e-aláírásra. A fogyasztói igények a távügyintézés felé tolódnak, és ezt a szolgáltatók is követni fogják: le fogják építeni a klasszikus ügyfélszolgálati irodákat, hiszen ez olcsóbbá, gyorsabbá teszi a működésüket.

A Gattyán György által alapított, öt országban jelenlévő Docler cégcsoport tulajdonában álló Netlock az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője, szolgáltatója és integrátora Magyarországon. Szolgáltatásaival több tízezer felhasználó havonta több millió e-aláírási tranzakciót hajt végre.

A Netlock árbevétele 2019-ben 1,1 milliárd forint volt, amelyhez képest 2020-ban 50 százalékos növekedést ért el a vállalat.

Címkék: ügyfélszolgálat

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 07. 07:34, hétfő | Belföld

A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok, majd visszatér a tavaszias idő

A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok az ország egy részén, majd a hét második felében erősödik a nappali felmelegedés és a hét végén ismét 20 Celsius-fok közelében várhatók a maximumok.

2025. Április 07. 07:29, hétfő | Belföld

Időközi: Nagy arányú ellenzéki győzelem Mosonmagyaróváron

A szavazatok 78 százalékát szerezte meg a tavaly megválasztott polgármester által támogatott jelölt.

2025. Április 06. 08:15, vasárnap | Belföld

ORFK: a magyar-osztrák határon szombattól egyes határátkelőhelyeken szünetel a határforgalom

Szombat 0 órától szünetel a határforgalom egyes határátkelőhelyeken a magyar-osztrák határon, a működő határátkelőhelyeken hosszabb várakozási időre lehet számítani

2025. Április 05. 07:56, szombat | Belföld

Nagy Márton: elfogadhatatlanul magasak a telekommunikációs szolgáltatások díjai

Elfogadhatatlanul magasak a telekommunikációs szolgáltatások díjai, ezért a kormányzati elvárás az árkorlátozás - közölte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóüzenetben pénteken.