Városlista
2025. május 23, péntek - Dezső

Hírek

2015. November 23. 07:40, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros szeretne a Szeged és Hódmezővásárhely közöttihez hasonló tram-train vonalat, de kevés köztük az életképes elképzelés

- nyilatkozta a Világgazdaságnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. A napilap hétfői számában megjelent cikk szerint évek óta terítéken van a Szeged-Makó járat terve, de több nagyváros köztük Pécs és Debrecen is felmérte már egy ilyen beruházás lehetőségét. Leginkább a Kazincbarcika-Miskolc-Tiszaújváros vonal tűnik életképesnek, mert ez a térség a Szeged-Hódmezővásárhelyhez hasonló, nagy gazdasági egységet képez. De ehhez először Miskolcon létre kellene hozni az észak-déli villamos vonalat, mert ennek a meghosszabbításai vezetnének a szomszédos kisebb városokba - mondta a VEKE elnöke.

Műszaki szempontból a legnagyobb buktató Dorner Lajos szerint, az eltérő tengelyterhelés, ami miatt a régebbi villamospályákra nem is szabad egy nehezebb tram-traint ráengedni. A városon belüli pályákat úgy kell megtervezni, hogy azokon tram-train is közlekedhessen és az ívek se legyenek túl szűkek. Célszerű lenne, ha inkább villamosszerű járművekkel szállítanák az utasokat, az üzemeltetést és a karbantartást pedig a városi közlekedési társaság végezné. A Szeged-Hódmezővásárhely vonal nyolc szerelvénye a MÁV-Starté lesz, és ezeknek az üzemeltetésre új üzletágat kell kiépítenie.

A 2020-ra megépítendő első tram-train vonal 17-20 milliárd forintba kerül és várhatóan 20 alatt perc tenné meg a Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa közötti távolságot, a nyílt pályán óránként akár száz kilométeres sebességgel haladva.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon

2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld

OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament

A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.

2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld

Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét

Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.